Blogger Templates

8 Mart 2008 Cumartesi

Bugüne kadar kaç tane belge okudunuz bu konuyla ilgili? Kaç tane forumda bitmek bilmeyen listelere bakmak zorunda kaldınız hangi servisi kapatmalıyım diye? Ya da windows ile ilgili kaç tane kayıt defteri ayarını ellerinizle yapmak zorunda kaldınız? Dahası bu değişiklikleri nasıl akılda tuttunuz ya da tutacaksınız?

Ben diyorumki tüm bunları bir kenara bırakın, size değişik birşeyler anlatacağım.

Yazının Devamı…

Ruby on Rails (RoR) ile ilgili ayrıntılı bilgilere geçmeden (veritabanınıda dahil edeceğimiz işlemler) , ısınma turu maksatlı tarayıcımıza Merhaba Dünya yazdıralım istiyorum. Ancak bu anlatımın kendine has olması için değişik bir yöntemde izlemek istiyorum.

Şöyleki ; yeni başlayacağınızı düşünerek Türkçesinin dahi ne anlama geldiğini bilemeyeceğiniz kelimelerin ingilizcelerini parentez içine alarak kullanacağım (belki bu konuda ilerlemiş kimselere yazıyı okumak biraz sıkıcı gelebilir ancak yeni başlayan arkadaşları soğutmamak daha önemli diye düşünüyorum.) ve anlatıma geçmeden önce konunun mantığını anlamanız için bazı bilgiler vereceğim. Şimdi isterseniz beraber bir yemek tarifi yazalım ve bu tarife göre yemeğimizi pişirelim :)

Yazının Devamı…

Bilgisayarın en güzel özelliklerinden biri, kendi isteklerinize göre düzenleyebilmeniz, özelliklerinde müsade edildiği müddetçe değişiklik yapabilmenizdir. Heryerde sık denk gelmeyeceğiniz bir değişiklikten ve nasıl yapılacağından bahsetmek istiyorum. Aşağıdaki şekilde gördüğünüz gibi sizde kendinize göre bir resim seçebilir (takım, bayrak, sevdiğiniz manzara, sevgiliye sempatiklik :) ) ve bunu windows işletim sisteminin özellikler penceresine ekleyebilirsiniz. Konunun devamında bir örnekle birlikte gerekli anlatımlara ulaşabilirsiniz.

Yazının Devamı…

Bu dosya belki bir klasörü .zip ya da .rar şeklinde arşivleyip birine göndereceğiniz zaman, belkide FTP aracılığı ile sisteminizden dosyaları hostunuza atacağınız zaman varlığı ile sinirinizi bozmaya yetebilir. Hatta bazen bu dosyanın ne olduğunu bilmediğiniz için silmek dahi istemeyebilirsiniz ancak tereddüt etmeden silebilirsiniz. Peki bu dosya nedir, nasıl kaldırılır kısaca anlatmaya çalışayım.
Yazının Devamı…

Bu akşam C++ ile biraz uğraşmak istedim ve C++ anlatımlarını gezmeye başladım, daha sonra kendime bir kaynaktan örnek bir kod buldum (Sıcaklığın Santigrat değerini Fahrenhayt değerine çeviriyor) ve bu kodu Dev-C++ programını kullanarak çalıştırmaya uğraştım, ancak ilk denemelerimde başarısız oldum ve belli satırlarda

    undeclared (first use this function)

hatasını aldım. Daha sonra sorunun çözümünü aramaya başladım, çözümü buldum ancak biraz uzunca sürdü, neden mi?

Yazının Devamı…

Web geliştiricilerinin ya da ülkemizde daha sık kullanılan tabiri ile webmasterların daha az kod kullanarak, daha hızlı web uygulamaları hazırlayabilmeleri için Java ve PHP gibi diller yanında kullanılabilecekleri Ruby on Rails’in Windows işletim sistemine nasıl kurulacağını anlatacağım.

Ayrıca ilerleyen zamanlarda RoR hakkında Türkçe belgeler sağlayarak, yaşadığınız veya yaşayabileceğiniz sorunlar karşısında sizlere yardımcı olmaya çalışacağım. Şimdi isterseniz RoR’i windows işletim sistemine nasıl kurabiliriz bu konuyla ilgili anlatıma geçelim.

Yazının Devamı…

Merhaba,

Çoğumuz hazırladığımız belgelerin (bunların .pdf biçiminde olduğunu düşünürsek) içeriklerini değişik nedenlerle (verilerin alıntı yapılmadan başka yerlerde yayınlanması, verilerin içeriğinin değiştirilerek başka bir yazar adı yayınlanması gibi) korumak isteriz. PDF dosyalarını korumak içinde değişik yöntemler kullanırız. Bunlardan bazılarına bu yazıda değinmek ve sizlere bu konuda kullanabileceğiniz programlar hakkında bilgiler vermek istiyorum.

Hiç yorum yok: