Blogger Templates

8 Mart 2008 Cumartesi

:) Bu başlık günlüğe yorum yazmış bir arkadaşa ait, ve “iyi tamam anladım ISO dosyası şöyle yazdırılıyor, böyle oluşturuluyor ancak benim elimde 50 tane ISO dosyası var bunları nasıl birleştireceğim” şeklindeki yorumuna cevap olarak yazıyorum. Yazının Devamı…

Acil serviste hasta bekliyordum, içeriye spor kıyafetleri ile bir beyefendi girdi, kendini tanıttı ve hastalığı hakkında konuşmadan önce bana elinde tuttuğu kitaplardan bir çift hediye etti. Normalde hastalarımdan hediyeler gelmesine alışığımdır ve onları kırmamak için kabul ederim ve de mümkünse hasta gittikten sonra bu hediyeleri etrafımdakilerle paylaşmayı severim, tıpkı şimdi yaptığım gibi.
Ancak daha önce kitap hediye eden olmamıştı, şaşırdım ama mutlu da oldum. Yazının Devamı…

Değerli arkadaşlar, biliyorsunuz sitede genelde bayram kutlamalarına pek yer vermiyorum ancak bazı duygular vardır insanların içinde bayram olmadan da yaşanır. Bu duyguların başında ise cumhuriyet ve bana sağladığı özgürlük gelmektedir, her Türk evladı bu bayramı ben kutlasam da kutlamasam da yüreğinde yaşıyor ve çevresine yaşatıyordur. Ancak bunu yazmamın nedeni son zamanlardaki olaylara dair ayrıca bir paragraf yazabilmektir.

“Birlik ve bütünlük adına verilen bu sınavda Türk halkı ve onun ordusu geçmişken, Kurtuluş savaşı dahil pek çok savaşta bizi sırtımızdan vuran araplara karşı yönetim kademesinde verilen sınav geçer puan alamamıştır. Cumhuriyeti kuran atalarımız eğer Amerika’nın dedikleri ile yol alsalardı bugün oturduğumuz rahat yerler bize batar, Ahmet-Mehmet olan isimlerimiz John-Adam olurdu, dikkatli olalım, milletin sinesine dönerek hareket edelim, tek dileğim budur.”

Atalarımızı, Atatürk’ü, Analarımızı ve şehit olan tüm Mehmetciklerimizi sonsuz sevgi ve saygımla anıyorum, Cumhuriyet bayramımız hepimize kutlu olsun.

Opera tarayıcısının en beğendiğim özelliklerinden birisi adres satırına “g aranacak kelime” yazdığınızda aranacak kelimeyi doğrudan google’da aramaya başlamasıdır. Bu gibi değişik kısayolları da başka arama motorları için bulunmaktadır.
Peki bunu firefox tarayıcısına nasıl adapte edebiliriz. Yani hem araç çubuğu alanını genişletmek için arama çubuğunu kaldıracağız hem de aramaları adres çubuğuna yazacağımız bir kısayol ve ardından gelen kelime için yapacağız. Yazının Devamı…

Bir literatür yazısı yerine bir günlük yazısı gibi olmasını istediğim için tıbbi terimlerden kaçındım, içinde olsa da bu terimleri açıklamaya çalıştım.
Tanımadığınız, bilmediğiniz bir kedi ya da köpek tarafından ısırıldınız ya da bu hayvanın salyası zaten yara ya da kesi bulunan derinizle temas etti, ne yapacaksınız? Yazının Devamı…

Milli maç öncesi yapılan basın toplantılarına bakıyorum, Fatih Terim ailesine yapılan saldırılardan dolayı sinirleniyor ve masaya yumruğunu vurup toplantıyı terk ediyor. Aynı davranışı forvette oynayan bir futbolcu yapmış olsaydı acaba ne olurdu? Yazının Devamı…

Text Mining Tool : pdf, doc, rtf, chm, html biçimindeki dosyalarda bulunan metinleri, bu dosyaları açmaya yarayan adobe acrobat, microsoft office gibi yazılımlara gerek duymadan elde etmenizi sağlıyor.
MouseAway : Bir metin düzenlemek için belgeye tıkladığınızda ortaya çıkan klavye imlecinin hemen yakınında fare imleci sinirinizi bozabilecek derecede durabilir. Böyle bir durumda mouseaway otomatik olarak fare imlecini sizin yerinize uzaklaştırır. İyi yönlerinden birisi 40 KB sistem kaynağı tüketimi ile nerdeyse hiç sistem kaynağı kullanmaması.
trakAx: Müzik ve video dosyalarınızı düzenlemenizi, isterseniz mix yapmanızı sağlayan ücretsiz bir yazılım. Mix işlemleri ile çok fazla uğraşmadığım için daha önce denemedim.
Webroot Desktop Firewall : Önceden ücretli olarak dağıtıldığını bildiğim ancak şimdi ücretsiz olarak dağıtılan ve çoğu kimsenin bildiği Spy Sweeper adlı yazılımın yapımcıları tarafından yayınlanan bir yazılım. Denemedim ancak ücretsiz güvenlik duvarı isteyenlerin denemesi gerektiğini düşünüyorum.

Hiç yorum yok: