Blogger Templates

8 Mart 2008 Cumartesi

Bir virüsten bile daha tehlikeli ne olabilir sorunusunun cevabıdır diyebilirim. Yazının geri kalanı biraz uzun ve pek çok bilgi içeriyor, bir fincan kahve almadan okumayın derim :) Yazının Devamı…

Bu sorunun çoğu üniversite öğrencisi ya da ISP’sinden dolayı sıkıntısı olan internet kullanıcıları için önemli olduğunu düşünüyorum. Çünkü bir içeriği bittorrent teknolojisi kullanarak indirmek istediğinizde önünüze firewall ya da ISP’nin bittorrent içeriğini süzüp size izin vermemesi gibi engellerle karşılaşabiliyorsunuz. Bunların yansımaları ise “Okuldan indiremiyorum”, “Üniversiteden download yapamıyorum”, “Ülkemdeki ISP bittorrent trafiğini engelliyor” gibi cümlelerle ifade ediliyor. Öncelikle size SSH’ın Proxy kullanmaktan farkını kısaca anlatmak istiyorum. Daha sonra başlıkta bahsettiğim anlatımı sunacağım.

SSH diğer bir ifade ile Secure Shell iki bilgisayar arasında veri alışverisini güvenli ve şifrelenmiş bir kanal aracılığı ile yapmanızı sağlayan teknolojidir. Proxy ile arasındaki temel fark buradan gelmektedir. İki taraf birbiri arasında bağlantı kurmadan önce SSH ile anahtar dosyanın iki taraftada olduğunun doğrulanması gerekir ancak proxy böyle bir doğrulama gerektirmez ve aktarılan veriler hem saldırıya hem de elde edilmeye açıktır. Ayrıca eğer SSH servisini sağlayan karşı tarafın güvenliğinden eminseniz o zaman proxyden virüs kapma gibi bir durum SSH da sorun bile olmayacaktır. Yani pek çok açıdan SSH, Proxyden üstündür ve bu üstünlük en çok güvenlik konusundadır. Yazının Devamı…

Kaspersky sisteme yükleyeli fazla geçmedi ancak ilk sorduğum sorulardan biri nasıl port açarım oldu, yazılımı inceledikten ve testlerden sonra portun aşağıdaki video anlatım ile gösterildiği şekilde açıldığını buldum.
Kolay gelsin.
Kasperks İnternet Security ile port nasıl açılır.

İnternette geziyorum ve kendimi bir hayli bilgili saydığım bu konuda verilen yanlış bilgileri gördükten sonra yazmadan yapamadım. Yazının Devamı…

Yaklaşık 8-10 saat kadar önce kötü niyetli yazılım türlerinden biri hakkında bir yazı yazmak istedim, yazdıkça yazıyorum baktım ki günlükte bir sayfa olarak kalamayacak kadar ayrıntılı gidiyor, bu bilgileri bir kitapçık haline dönüştüreyim dedim, aklıma ilk exebook geldi onunla yapayım dedim ancak ikinci sürümü halen alfa aşamasında olduğu için vazgeçtim, o zaman ya .pdf ya da .chm biçiminde hazırlayacaktım. .pdf biçimine olan takıntımdan dolayı seçmekte fazla zorlanmadım.

Bu kötü niyetli yazılımla ilgili.pdf dosyasını hazırlarken, herhangi bir OpenOffice belgesini PDF olarak kaydetmeye yarayan özelliğin dışında daha da gelişmiş PDF ayarlarını nasıl yapacağınızı da anlatabileceğimi düşündüm ve güvenlikle ilgili yazmak istediğim yazıya ara verip bunu anlatmak istedim. :) İsterseniz OpenOffice yazılımının PDF ayarlarını birlikte arttıralım böylece OpenOffice yazılımına hem biraz daha yakından bakmış oluruz hem de .pdf uzantılı e-kitaplar nasıl hazırlanır bilgi ediniriz. Yazının Devamı…

Yaklaşan teknoloji, ucuzlayan blu-ray oynatıcı ve kaydediciler bu gibi soruları sık sık gündeme getirecekken bilgim dahilinde sizi de bilgilendirmek istiyorum.
Şu an elimizde bulunan DVD’ler ilk defa 1997 yılında gündeme geldi ve aradan 10 yıl geçmesini takiben 2006 yılında blu-ray teknolojisi ile karşılaştık. Blu-ray tek kelime ile optik ortamlar için “daha fazla kayıt alanı” demektir diyebiliriz.
Yazının Devamı…

Öncelikle belirtmem lazım şu an elimin altında mac bilgisayar yok, yakında olabilir diye yavaş yavaş mac dünyasına giriş yapıyorum diyebilirim. :) Bu aşamalardan biride bu site engellemelerle eğer mac kullanırken karşılaşırsam bunu nasıl aşabileceğimle ilgili. Şöyle yapılıyormuş …

Hiç yorum yok: