Blogger Templates

8 Mart 2008 Cumartesi

Çapraz Link Değişimi ve Backlink


Bunu öneren sitelerin birbirlerine karşılıklı link vermemesi demektir. Örneğin A sitem başka bir B sitesini önerirken o site sahibi de kendi B sitesinden benim C sitemi önermektedir. Böylece karşılıklı link değişimi değil çapraz link değişimi olucaktır. Bunu yapmak kimi kaynaklara göre çok daha faydalıdır. Çünkü arama motorları şunu düşünebilir. A sitesinden B sitesine yönlenmiş B sitesinden de A sitesine yönlenmiş bir site için arama motoru anlaşmışlar diye düşünebilir. Ama çapraz yaparsanız tek taraflı öneren olacağı için çok daha etkili olacaktır ;)

Çoğu webmaster çapraz backlink olayına yanaşmaz bunun nedeni ise kontrol zorluğu olmasıdır. Ben 100 siteyle link değişimi yaptım diyelim. Her hafta bu 100 siteye kendi sitemden tıklar ve kontrol ederim yada backlink taraması yaptırır ve diyelim cimcimeonline.com ile takas yaptım kelime arama kısmına wmwbtr ödüllü seo yarışması yazarım. Herhangi bir link çıkmıyorsa bu arkadaş kaldırmış der linkini silerim. Ama çapraz yapmış olsaydım şunu düşünecektim ,kendi sitemden B sitesine tıklayıp girdiğimde kendi sitemin linkini göremediğimde ya "linkimi site sahibi kaldırmış diyecektim" yada" çapraz takas yapmıştım bu arkadaşla, eyvah nerden bileceğim şimdi bana hangi siteden link verdiğini" diye düşünecektim. Bunun için webmasterlar çapraz link değişiminden pek hoşlanmaz.

Bunun çözümü için ise bazı internet siteleri kurulmuştur. Backlink Kontrol Edici gibi internet sitelerine üye olup sonra panelinizden size link veren siteyi ekliyorsunuz ve o site sizin linkinizi belirttiği sayfadan kaldırdığı an size bir mail yollanıyor. Bu kontrolleri yapmamızın nedenleri ise basit. Kendini zeki sayan webmasterlar olabiliyor

Hiç yorum yok: